خانه / کار ویژه / رصد / دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!
دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!

دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!

در جریان رسانه ای نوید افکاری همانگونه که هشتگ های خاص این موضوع با تلاش «رسانه ها و سیاست مداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتی ها» و البته مردمی که فریب این جو رسانه ای را خوردند، مورد استفاده قرار گرفت.
همچنین تصاویر فتوشاپی که بعد از قصاص نوید افکاری به صورت دومینویی، در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با نوشته هایی همچون «راه نوید ادامه دارد»، «انتقام نوید را می گیریم» و «نوید تنها نیست» ضمن تلاش برای دعوت مردم برای مشارکت در شعارنویسی، سعی در ایجاد موج اجتماعی داشتند. روشی که به مخاطب القا می کند جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و سکوت و بی تفاوتی در برابر آن جایز نیست.

این تصاویر ساختگی که مصداق فریب افکار عمومی هستند، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا منتشر و سپس صدای آمریکا آن را بازنشر داده است و این فرایند در ادامه توسط شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانه ای منافقین و همچنین فعالان سلطنت طلب و عوامل این رسانه ها بازنشر شده اند. این هم افزایی و عدم بررسی و راستی آزمایی تصاویر توسط کاربران شبکه های اجتماعی، موجب افتادن مخاطبان در دام فریب و باور محتوای نشر یافته، شده است.
پیش از باور تصاویر آنها را راستی آزمایی کنیم. خط سیر یا زنجیره انتشار محتواهای رسانه ای را مورد بررسی قرار دهیم و به اهداف قبل، حین و بعد طراحان یک هشتگ واقف شویم. پس از طی این مراحل محتوایی را باور و بازنشر کنیم.

نوشته ی معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه ای.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://yaran-khorasan.com/13084

مطلب پیشنهادی

تصاویر اختصاصی الجزیره از لحظه انفجار ساختمان محل استقرار نیروهای اشغالگر اسرائیل

پس از هدف قرار گرفتن توسط گروه های مقاومت فلسطین. میزان دود برخاسته حاکی از حجم این انفجار بزرگ است که طبق گفته ارتش اسرائیل ناشی از شلیک رزمندگان فلسطینی به دو ساختمانی است. که نیرو های اسرائیلی مشغول بمب گذاری برای منفجر کردن آن بوده اند. #

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code