خانه / کار ویژه / یاران خراسانی / مجموعه کتب «یاران خراسانی» رونمایی شد

مجموعه کتب «یاران خراسانی» رونمایی شد

به گزارش آستان نیوز، رونمایی از این کتب ارزشمند با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان فرهنگی این آستان مقدس و همچنین مسئولان فرهنگی استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد و جمعی از فعالان عرصه شعر و ادبیات انجام شد.
 این مجموعه کتب شامل چهار جلد کتاب است که در هر یک از آن­ها مختصری از زندگی‌نامه و دیوان اشعار شعرای بزرگ استان خراسان غلامرضا قدسی، محمد قهرمان، احمد کمال پور و علی باقرزاده آمده است.
در جلد اول این مجموعه که به زندگی نامه و آثار زنده یاد غلامرضا قدسی اختصاص دارد، از این شاعر بزرگوار به عنوان یکی از شعرای برجسته انقلابی و از جمله شاگردان ادیب نیشابوری یاد شده است.
جلد دوم این مجموعه ادبی شامل اشعار و زندگی‌نامه استاد احمد کمال‌پور است و نویسنه این کتاب استاد کمال­پور را میراث‌دار قصیده‌پردازانی همچون حکیم ناصرخسرو و مسعود سعد سلمان معرفی می‌کند.
سومین مجلد از مجموعه کتاب‌های یاران خراسانی به چراغ شعر خراسان یعنی استاد محمد قهرمان اختصاص دارد که آخرین قله از سلسله شاعران سبک هندی بوده است و انجمن شعر او که به مدت نیم‌قرن پابرجا بوده، مجمع ادب خراسان و دانشگاه واقعی ادبیات مشهد بوده است.
زندگی­نامه و شعرهای زنده یاد علی باقرزاده؛ آخرین شاعر از حلقه یاران خراسانی مقام معظم رهبری، در چهارمین جلد این مجموعه آمده است و در این کتاب از این استاد شیرین سخن به عنوان قطعه‌ سرایی توانا یاد شده است.
در پایان این محفل ادبی یک نسخه از این مجموعه چهار جلدی که به همت حوزه هنری خراسان رضوی و انتشارات طنین قلم منتشر شده است، به همراه یادنامه ویژه این مراسم به شرکت کنندگان اهدا شد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://yaran-khorasan.com/15142

مطلب پیشنهادی

0 310x165 - شعر زیبای یار خراسانی در تمجید و بزرگداشت سردار دلها

شعر زیبای یار خراسانی در تمجید و بزرگداشت سردار دلها

هان، میشناسیدش؟ ز یاران خراسانی ست از نسل سلمان است اگر نامش سلیمانی ست   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code