خانه / کار ویژه / یاران خراسانی / دومين همايش ياران خراسانی ولايت در مشهد برگزار شد

دومين همايش ياران خراسانی ولايت در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، همزمان با دهه كرامت و هفته دفاع مقدس دومين همايش بزرگ ياران خراسانی ولايت، يادواره شهيد شاخص قشر اداري «شهيد علی اخوين انصاری» استاندار دهه شصت گيلان و ديگر شهدای اداری صبح امروز، ۳ مهرماه با حضور غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، سميه انصاری، فرزند شهيد انصاری و كارمندان بسيج سپاه امام رضا(ع) در مركز فرهنگی، تربيتی شهيد بهشتی مشهد برگزار شد.
اين مراسم با تلاوت آياتی چند از كلام‌الله مجيد آغاز و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی ايران در سالن طنين افكن شد و سپس صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط حاضران قرائت شد.
در ادامه نماهنگی از دوران دفاع مقدس به منظور تجديد ميثاق با شهدا پخش شد و سپس سرهنگ مجيد زرنگی، مسئول بسيج كارمندان سپاه امام رضا(ع) اظهار كرد: كارمندان بسيجی فعال سپاه امام رضا(ع) در قالب گروه‌های صالحين سازماندهی شده‌اند و در حال حاضر تعداد ۲۲ هزار و ۹۱۸ بسيجی در سطح استان حضور دارند.
وی ادامه داد: برنامه‌های حلقه‌های صالحين در سال جاری در دو دوره مقدماتی برگزار شد و مجموعاً ۹۳۴ نفر از سرگروه‌های حلقه‌های صالحين آموزش‌های مقدماتی را دريافت كردند.
در ادامه، زينب ثاقب، دكلمه‌ای در شان شهيد محسن ثاقب را برای حضار قرائت و مجلس را با فضای شهدا مانوس كرد، سپس نماهنگی از زندگی شهيد علی اخوين انصاری، استاندار دهه شصت گيلان پخش شد.
همچنین سميه اخوين انصاری، فرزند شهيد انصاری با اشاره به جمله‌ای از بيانات مقام معظم رهبری در خصوص مسئولان بيان كرد: حضرت آقا تاكيد كرده‌اند، مسئوليت‌هايی كه در دست شماست، تنگه احدی است كه بايد به خوبی از آن محافظت كنيد.
وی افزود: شهادت شهيد انصاری به واسطه حفظ سنگر و تنگه‌ای بود كه حضرت آقا آن را به تنگه احد تشبيه كرده‌اند و شهدا به خاطر اعتقاداتشان پای اين سنگر جان داده‌اند.
در ادامه اين مراسم سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با بيان اينكه هفته دفاع مقدس قطعه‌ای نورانی از تاريخ ملت ما و اسلام است، اظهار كرد: دفاع مقدس سربلندی و عزت را برای ملت ما رقم زد و همه ما انقلاب، حيثيت و قرآنمان را مرهون قطره قطره خون شهدای عاليقدر هستيم.
وی افزود: كشور ايران به واسطه شاهان سست اراده در ۲۰۰ سال گذشته در ماجراهای مختلف دو سوم خاک ميهن را از دست داد، در حالی که در دفاع مقدس حتی به اندازه صفحه ساعت مچی از خاك كشور زير چكمه هيچ اجنبی و بيگانه‌ای نرفت.
سردار احمدی تاكيد كرد: امروز نيز بايد از فرهنگ امام راحل(ره) و شهدای دفاع مقدس برای عبور از تحريم‌ها و مشلات كشور الگوبرداری كنيم.
يادآور می‌شود، در پايان اين مراسم از بسيجيان نمونه سازمان كارمندان سپاه امام رضا(ع) تجليل و تقدير شد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
https://yaran-khorasan.com/15146

مطلب پیشنهادی

0 310x165 - شعر زیبای یار خراسانی در تمجید و بزرگداشت سردار دلها

شعر زیبای یار خراسانی در تمجید و بزرگداشت سردار دلها

هان، میشناسیدش؟ ز یاران خراسانی ست از نسل سلمان است اگر نامش سلیمانی ست   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code