خانه / کار ویژه / یاران خراسانی / زمان ظهور سید خراسانی و شعیب بن صالح چه زمانیست؟

زمان ظهور سید خراسانی و شعیب بن صالح چه زمانیست؟

زمان ظهور سید خراسانی و شیعب بن صالح چه زمانی است؟
در روایات شیعه تنها واژه خراسانی ذکر شده و وصف سید برای این شخص نیامده، البته لفظ سید فقط در منابع ضعیف اهل سنت آمده و گفته شده که قیام خراسانی از علائم ظهور است.
در روایت صحیح السند کتاب غیبت شیخ طوسی آمده که خراسانی همزمان با سفیانی و یمانی قیام می کند، بنابراین طبق روایات همان زمان که سفیانی و یمانی قیام می کنند، با این دو خراسانی قیام می کند، در روایتی نیز در غیبت نعمانی آمده که کمی مانده به ظهور این اتفاق می افتد. لذا خراسانی کمی مانده به ظهور حرکت خود را آغاز می کند، قیام خراسانی در ماه رجب و شش ماه قبل از ظهور اتفاق می افتد.
درخصوص شعیب بن صالح نیز مانند خراسانی در روایات شیعه تنها لفظ شعیب ذکر شده است، شخصی که پدرش صالح و از قبیله بنی تمیم است. همچنین آمده که از مشرق قیام می کند و پرچم دار لشکر امام است. او هم کمی قبل از قیام امام عصر(ع) قیام می کند.

آیا امام عصر(ع) درحال حاضر در سرداب زندگی می کنند و از آنجا ظهور می نمایند؟
یکی از موضوعات مهم ما در مهدویت مساله سرداب است، در شهر سامرا امامان آخر مانند امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) منزل داشتند و باید توجه داشت که امامان ما را به زور آورده بودند به شهر سامرا که یک پادگان نظامی بود تا بتوانند رفتار امام را زیر نظر بگیرند.
در آن زمان رسم بود که تمام خانه ها زیرزمین داشت، به خاطر گرمای تابستان، در آنجا زندگی می کردند. منزل امام حسن عسکری(ع) نیز سرداب و زیرزمینی داشت و تا حال حاضر این سرداب باقی مانده، این سرداب منزل سه امام بوده و برای ما مورد احترام است. زیرا محل عبادت و زندگی امام بوده و ما معتقدیم الان هم متعلق به ایشان است. مقدس بودن سرداب سامرا به این خاطر است.
اما اینکه برخی می گویند امام زمان(ع) الان نیز در سرداب زندگی می کنند، باید بگوییم که این حرف یکی از تهمت های اهل سنت به شیعه است. به هیچ وجه در کتاب های شیعه چنین چیزی وجود ندارد،بلکه امام عصر(ع) آخرین بار هنگام ورود به زیرزمین منزلشان دیده شده و از آنجا غایب شدند. به این صورت که وقتی امام حسن عسکری(ع) را تشییع جنازه می کردند، امام عصر(ع) می آیند و بر جنازه پدرشان نماز می خوانند. طبیعتا مامورین می خواهند که ایشان را دستگیر کنند و امام بعد از نماز وارد سرداب شده و از آنجا نیز غایب می شوند.
بنابراین در آخرین زمانی که امام دیده شده است، هنگام ورود به سرداب است. لذا شیعه به این معتقد نیست که الان هم آنجا هستند، بلکه امام میان مردم حرکت می کنند و حشر و نشر دارند، همچنین ظهور امام از سامرا نیز دروغ است و ما حدیثی در این مورد نداریم، بلکه شیعه معتقد است امام از کنار کعبه ظهور می کنند.

چه کارهایی می توانیم در جهت انتظار حضرت ولی عصر(ع) انجام دهیم؟
بزرگترین دغدغه شیعه رضایت امامش است که چگونه رفتار کند که امامش از او راضی باشد و مقدمات ظهور را فراهم کند. بنابراین مهمترین وظیفه ما سه قسمت دارد، فردی که هر شخص خودش باید انجام دهد، وظایف اجتماعی یعنی جامعه شیعه باید پایبند آنها باشد و آخری وظایف حکومتی است که نظام باید پایبند آنها باشد.
وظایف فردی کسب معرفت و آگاهی نسبت به دین و امام است، منتظر واقعی باید تمام تلاشش این باشد که اطلاعتش را در مسائل دینی بالا ببرد زیرا هرقدر که به دوران ظهور نزدیک می شویم، سال های خدعه و نیرنگ خواهد بود، حضور انسان های دروغگو در جامعه پررنگ تر می شود و منتظران را از مسیر یاری امام دور می کنند. بنابراین مهمترین وظیفه در این هنگام معرفت افزایی نسبت به امام است تا کمتر دچار این آسیب ها شویم.
یکی دیگر از وظایف فردی ثبات قدم در دین است، قبل از ظهور ممکن است افراد خیلی از مسائل را بدانند ولی طاقت ایستادگی در برابر آن را ندارند و همرنگ جامعه می شوند، دومین وظیفه فردی حفظ دین است، بنابراین فرد منتظر در جامعه باید ثبات قدم را حفظ کند و پایبند به دین باشد.

امتیاز شما به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
https://yaran-khorasan.com/15194

مطلب پیشنهادی

0 310x165 - شعر زیبای یار خراسانی در تمجید و بزرگداشت سردار دلها

شعر زیبای یار خراسانی در تمجید و بزرگداشت سردار دلها

هان، میشناسیدش؟ ز یاران خراسانی ست از نسل سلمان است اگر نامش سلیمانی ست   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code