بازی؛ جستجویی در یافتن هدف
آنها 4 دانشجوی دغدغه مند بودند که در دانشگاه فردوسی به کار فرهنگی مبادرت کرده بودند، بعد از فعالیت هایشان در دانشگاه و ارتباط گیری با قشر خاکستری دانشگاهی و بازخوردهای مثبتی که گرفته بودند، تصمیم گرفتند این فعالیت را ناتمام رها نکنند و بهتر دانستند فعالیتشان را به سطح شهر منتقل کنند، لذا این ماجرا را به خیابان راهنمایی و کنار برج سلمان انتقال دادند.
حالا آنها در کانون فرهنگی تبلیغی ثانیه در قالب یک کافه به نام کافه ثانیه می خواهند برای رسیدن به هدف و آموزش جوانان (مخاطبان 15 تا 35 سال) از راه کاملا متفاوتی وارد شوند و اهمیت آموزشهای تربیتی_ اعتقادی_فرهنگی و...را بصورت قطره چکانی به مخاطب منتقل کنند.
شروع کردند به طراحی بازی های هدفمند و برای طراحی بازی ها و اهداف نهفته و ایده پردازی، یک کار روانشناسی صورت گرفته و با تجربه های دانشگاهی که داشتند وارد این مسیر شدند.
آنها با اجرای یک دیزاین خاص و فضاآرایی در حاشیه خیابان کنار برج سلمان، با چیدمان یک کافه شیک و پذیرایی مناسب و رایگان شرایطی را فراهم کردند تا جامعه مخاطب در قالب اجرای یک بازی (شبیه بازی مافیا) وارد چالش هدفمندی شود و با ایجاد سوال هایی ممتد او را به سمت هدف هدایت کنند.
با ایجاد این جذابیت بیش از 70 درصد از این مراجعین برای بارهای چندم و چندم به محل بازی باز گشته و به دنبال حل چالش ایجاد شده می گردند و در این راستا ناخودآگاه در جستجوی اهداف پشت پرده هستند، این موضوع هدف گروه کافه ثانیه است تا بصورت نرم فضای آموزشی(آموزش هدفمند) را برای مخاطب، دلچسب کند.
با این روش در یک چارچوب با حرکت روی یک خط مشخص با مخاطب گفتگو می شود و موضوع مورد نظر از مسیر اصلیش خارج نمی شود.
فریبا سعادتی مسئول کانون فرهنگی تبلیغی ثانیه، ایجاد کنکاش، سوال و دغدغه برای قشر هدف را از جذابیت های این نوع آموزش می داند چرا که هر مخاطب دفعات بعد با دوستان دیگرش در این بازی شرکت میکند.
آنها نداشتن یک مکان ثابت برای انسجام کافه را از چالشهای گروهشان میدانند.
دغدغه آنها این است که احساس کردند برای مخاطب قشر خاکستری کار عمیق صورت نگرفته و این قشر هر روز به تعدادشان افزوده میشد چرا که به سوالاتشان پاسخ داده نمیشد، حالا دیگر قشر خاکستری وارد این بازی شدند زیرا از چالش در شبهات خوششان می آید و با این کار به سمت جوابهای خودشان می روند.
کافه ثانیه در ادامه مسیر می خواهد کافه های دیگری به چنین تبلیغاتی روی بیاورند، دوست دارند تعداد فعالان فرهنگی آنقدر زیاد باشد تا با هم به رفع خلآهای جوانان بپردازیند.
چشم اندازشان داشتن کافه بازی برای مردم است که علاوه بر بازی و فضای استراحت و پذیرایی بتوانند به محتوای مناسب هم دست پیدا کنند.
در راستای هدفشان، برگزاری همایش فعالان فرهنگی سراسر کشور را داشتند و در آن مراسم که با همکاری سازمان تبلیغات اجرا شد، توانستند مبلغان بیشتری را با نوع فعالیت خود آشنا کنند و در کارگاههایی آموزش های موردنظر را ارائه دادند.
دستاورد آنان برداشتن قدمهایی برای مملکت و جذب مخاطبانی است که در نهایت آنان را به زمینه سازی ظهور نزدیک کنند.
مرکز تخصصی مهدویت(آقای موسوی نسب)، سازمان تبلیغات(آقای صاحبقرانی) در این مسیر همراهیشان کردند.